رای به سایت :
113
محبوب
حوزه 224 دیانت
ناحیه مقاومت بسیج حمزه سید الشهدا
چهارشنبه 28 شهريور 1397 -
سند بازی های رایانه ای و پیام رسان‌های داخلی در حال تدوین است/ برای تقویت تولید محتوا نیاز به یک مرکز فکری قوی است
خوراکیان:

سند بازی های رایانه ای و پیام رسان‌های داخلی در حال تدوین است/ برای تقویت تولید محتوا نیاز به یک مرکز فکری قوی است

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: برای تقویت محتواهای تولیدی مرکزی فکری لازم است که بتواند اطلاعاتی را به بدنه بدهد و بدنه بر اساس آن مطالعات تولیدات قوی و محکمی داشته باشد و بتواند مخاطب را جذب کند.
calendar
تاریخ : 1397/04/13 - 22:21
1
محبوب  
رای به خبر :

به گزارش قسم از حوزه 224 دیانت  ناحیه مقاومت بسیج حمزه سید الشهدا ، امیر خوراکیان، عضو شورای عالی فضای مجازی در همایش فرماندهان گردان های مجازی صحبت خود را با توضیحی در مورد اهمیت فضای مجازی و تغییر کاربری این فضا، از فضایی تفریحی به فضایی اثرگذار در تمام حوزه ها مثل حوزه اقتصاد، فرهنگ و باورها، امنیت و از همه مهمتر کارکرد رسانه ای فضای مجازی آغاز کرد و به توضیح نقش حاکمیت و مردم در تغییر این کاربری پرداخت.

وی در مقایسه و توضیح رسانه های جمعی و فضای مجازی گفت: رسانه های جمعی دارای ویژگی هایی بودند مثلا یکطرفه بودند، تولیدکننده‌ها محدود بودند، در میزان، زمان و غیره ویژگیهای خاص خود را داشتند؛ در دهه اخیر با پیام رسان هایی مواجه شدیم که نقش رسانه ای پیدا کردند که با رسانه های قبل متفاوت بودند، مثلا کاربران می توانند تولید محتوا کنند و مصرف کننده صرف نباشند، کاربر خود می‌تواند توزیع کننده باشد و سرعت انتشار به شدت افزایش پیدا کرده است؛ در رسانه های جمعی رفتار مخاطب خیلی قابل ارزیابی نبود ولی در این پیام رسان ها رفتار و سلایق مخاطب به طور دقیق و زیادی قابل ارزیابی است.

عضو شورای عالی فضای مجازی افزود: با این تفاوت ها و قابلیت ها قدرت پیام رسان ها همپای قدرت رسانه های جمعی قرار گرفت و اکنون حتی قدرت این فضا از قدرت رسانه های جمعی بیشتر شده است و در حال جایگزینی رسانه های جمعی است.

خوراکیان با اشاره به سه اتفاق مهمی که در این حوزه در حال وقوع است گفت: ما شاهد تقاطع رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی هستیم و این تقاطع شرایط جدیدی را شکل می دهد و رسانه های فضای مجازی و جمعی به تقاطع رسیده و گسترش پیدا کرده‌اند، البته ما در ایران هنوز به این مرحله نرسیده ایم که فضای مجازیمان تحت تاثیر رسانه های جمعیمان باشد و محتوای رسانه های جمعی در فضای مجازی منتشر شود و مشکل یک طرفه بودن رسانه های جمعی در فضای مجازی رفع شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی افزود: ما شاهد گسترش استفاده از کلان داده ها هستیم که این جمع آوری اطلاعات به کمک پردازش، اطلاعات جدیدی را در اختیار این فضا قرار می دهد.

وی افزود: قبلا نظرسنجی انجام می‌شد با موانع و اسباب خودش ولی الان سنجش‌ها کامل،دقیق و بدون هیچ واسطه ی فرم و گزارشگری انجام میشود، پس مساله دوم از این سه اتفاق،مساله بیگ دیتا ها هست.

خوراکیان با بیان اینکه اتفاق سوم استفاده از هوش مصنوعی است که در حال افزایش است بیان داشت: بعضی نظرات ممکن است نظر شخص باشد و نظرات این ربات ها است بدین گونه که هوش مصنوعی از بیگ دیتاها استفاده می کند، ذائقه سنجی می کند و با توجه به مخاطب به او مطلب ارائه می دهد و حتی به انتخاب مخاطب برای فرد تعریفی ارائه می‌دهد و تولیدات و برنامه ریزی هایی را انجام می دهد.

عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: این سه ویژگی «تقاطع دو رسانه» «بیگ دیتا» و «بکارگیری هوش مصنوعی» سه ویژگی برای مدیریت مخاطب است که باعث شده در شرایطی جدیدی در حوزه رسانه باشیم که نمی توان مانند قبل با آن برخورد کرد و این تحولات باعث انجام وظایفی در دو حوزه حاکمیت و مردم است.

وی افزود: در بخش حاکمیت مخصوصا در دوسال اخیر به دلیل پیگیری های رهبری و تشکیل کارگروه های تخصصی دستوراتی برای شورای عالی فضای مجازی تعریف شد، اسنادی برای ساماندهی کشور در این حوزه تصویب شد و نقشه راه تدوین شد.

خوراکیان با اشاره به اینکه سند بازی های رایانه ای، سند پیام رسان‌های داخلی و تدوین عناوین دیگر در حوزه حاکمیت در حال تدوین و تصویب است، تصریح کرد: بخشی که بر عهده مردم است شامل رصد و شناسایی در مرحله اول و تولید محتوا در مرحله دوم می باشد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه برای داشتن تولید بهتر و قوی تر باید پیش تولید داشته باشیم که اگر این پیش تولید نباشد، تولیدات ضعیف خواهند بود، اظهار داشت: برای این امر مرکزی فکری لازم است که بتواند اطلاعاتی را به بدنه بدهد و بدنه بر اساس آن مطالعات تولیدات قوی و محکمی داشته باشد و بتواند مخاطب را جذب کند.

وی با اشاره به اینکه در آخر مرحله توزیع محتواست، گفت: باید جایی باشد برای سازماندهی توزیع و انتشار محتوا، بر اساس این راهکار میتوان برای انجام این وظایف پست تعریف کرد و هرکس با توجه به پستی که دارد قسمتی از کار و ماموریت را انجام دهد.


انتهای پیام /
کدخبرنگار: 19460






مطالب مرتبط